نشست دوجانبه بین سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی و مسؤل حوادث  اضطراری بنیاد الخیریه قطر در دوحه!

arcs_website_admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۰:۳۳

نشست دوجانبه بین محترم مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی و مسؤل حوادث  اضطراری بنیاد الخیریه قطر- خالد عبدالله الیافعي- در دوحه در مورد کمک های بشردوستانه در افغانستان، کمک به خانواده های بی سرپرست، آموزش های حرفوی و تعدادی از موضوعات دیگر برگزار شد. سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی در ابتدا از بنیاد خیریه قطر برای کمک های بشر دوستانه به افغان ها از طریق هلال احمر افغانی و ایستادن در کنار افغان ها در شرایط سخت تشکر نمود. وی گفت: "کمک های بنياد خیریه قطر برای ما مهم است و امیدواریم که مانند گذشته از طریق هلال احمر افغانی به افغانها ادامه کمک دهد، زیرا هلال احمر افغانی از دیگران بيشتر به مشکلات مردم آگاه است و کمک ها را به صورت شفاف به مناطق نیازمند سازمان دهی می کند. محترم مولوی مطیع الحق خالص گفت: "افغانستان به شدت تحت تاثیر جنگ های ۴۰ ساله اخیر قرار گرفته و افراد ناتوان از جمله بیوه ها و یتیمان وجود دارند که به آموزش های مسلکی نیاز دارند و اﺯ ساﺯمانهاى بشرى اميد دارم تا دست يارى شان به افغانها دراﺯ نمايند و آنان رافراموش ننمايند." وی گفت: هلال احمر افغانی در هشت ماه گذشته ۷۵۷ اطفال مبتلا به بیماری سوراخ قلب را تداوی نموده، که تداوى هر طفل بیش از ۲۰۰۰ دالر امریکایی هزینه دارد، اما از آنجایی که ثبت نام بیماران رو به افزایش می باشد، از این رو تداوی همه آنها از توان هلال احمر افغانی خارج شده است؛ امیدواریم نهادهاى کمک کننده مانند نهاد خیریه قطر در این زمینه به ما کمک کنندموصوف همچنان گفت: هلال احمر افغانی در حال حاضر مراکز تداوی و حفاظت از بیماران روانی زن و مرد در کابل، کندهار، هرات، بلخ و ننگرهار دارد که هزینه سالانه آنها شش میلیون دالر می باشد، امیدواریم نهاد های خیریه جامعه جهانی برای پیشبرد این روند، هلال احمر را همکاری نمایند". خالد عبدالله الیافعی مسؤل حوادث اضطراری بنیاد الخیریه قطر ضمن قدردانی از فعالیت های هلال احمر افغانی، از کمک به هلال احمر افغانی در بخش هاى مرگور اطمينان نموده، گفت: "ما علاقمند کمک به افغان ها هستیم و می خواهیم در زمینه های مراقبت از یتیمان و بیوه ها، کمک به خانواده های بی سرپرست و ارائه آموزش های حرفوی و سایر کمک های بشردوستانه به آنها کمک خواهیم نمود و همکاری خود را با هلال احمر افغانی ادامه دهیم».

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۲/۹/۱۸ - ۹:۹
Background image

ملاقات محترم مولوی مطیع الحق خالص همراه مسوولین بخش فلج بنیاد بلگیتس و تیم یونیسف

‏محترم مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی در دفتر  فدراسیون بین المللی در کابل با رئیس و مسئولین بخش فلج بنیاد بلگیتس و تیم یونیسف؛ به منظور جلوگیری از بیماری فلج. . .

پنجشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۵ - ۹:۱۵
Background image

محترم مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی، با جنک اونال شارژ دفیر کشور ترکیه در دفتر کاری شان در کابل دیدار نمود!

محترم مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی، با جنک اونال شارژ دفیر کشور ترکیه در دفتر کاری شان در کابل دیدار نمود. در این دیدار سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۵ - ۹:۷
Background image

قندهار!

هلال احمر افغانی با حمایت مالی بنیاد خیریه دهکده صلح کشور آلمان به ارزش مبلغ ٢١٠٠٠٠٠ دو میلیون و یکصد هزار افغانی ذخیره آب و یک میدان بازی کودکان، جهت استفاده به مرستون ولایت قندهار،. . .

BACK TO NEWS